måndag 23 maj 2011

Jag ser ljuset!

Gah! Jag behöver TID! I helgen har vi haft loppis för TAB i Solna. Det var fantastiskt kul (jag är ju en sällsamt loppisberoende människa) och vi har hittills fått in över 17000 kronor! Jag vet inte hur insamlingarna till TAB tidigare år varit, men det känns kanonbra att få in så mycket pengar på en gång, och jag vet att mer kommer! När jag kom hem i lördags kväll hade alla vi deltagare fått mejl från Kathy, som är "chef" (?) för TAB i USA och den som verkar vara övergripande ansvarig för hela Siem Reap-arrangemanget. Det var egentligen inga nyheter i hennes mejl, men hon skrev tydligt hur många dagars och timmars undervisning/workshopande man ska planera för , och det var uppenbarligen precis vad min hjärna behövde för att kunna börja spotta ur sig något som kan likna en konkret plan!
Nu behöver jag bara TID!
Jag ser ju, i huvudet, precis hur jag ska börja skissa på en Storyline som sträcker sig över åtta arbetsdagar (jag räknar bort första och sista dagarna som behöver innehålla introduktion, presentation, avslutning mm). Jag tänker att om jag kan visualisera för mig själv och för Vivi hur själva "berättelsen" i Storylinen rör sig framåt, och var på tidslinjen vi behöver skjuta in olika händelser, så blir det mycket lättare att fylla varje dag med ett innehåll som både driver berättelsen framåt men också hjälper oss och deltagarna att stanna upp, resonera, kanske analysera...
Jag ser mig själv framför en stor vit vägg, där jag gör denna tidslinje och fyller på med postit-lappar, bilder och pilar och rutor och .....
Jag har väggen, jag har postit-lapparna och litteraturen jag ev behöver hämta stöd i. Men jag har inte TIDEN!
Eller..... det har jag kanske, det handlar kanske bara om att välja vad som är viktigast....
Igår var det viktigast att sitta i hammocken med "trött-efter-scout-hajken-dottern" och bara mysa.
Idag är det viktigast att planera för veckans jobbmöten.
Men ikväll, då är det nog faktiskt viktigast att ta sig an den där väggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar